Followers

Thursday, February 17, 2011

Tip Hilangkan "STRESS"



STRESS??   Ditempat keje..kena marah ngan bos.!.. kena marah ngan mak.!.. duit tak ckup nak kawin..! bf/gf putus cinta? ermm dan macam2 lagi..Relak la...bawa bertenang...try amek tip2 ni..cube .mane tau sedikit sbanyak dpt membantu hilangkan stress tu smua....


1. Dengar muzik - pasanglah lagu kegemaran masing2.. dengar nasyid ke.. lagu2 yang apy2 ke... tpi jangan dgr lagu jiwang2 yang leh menambah kesedihan dan tekanan tu plak...kan makin melalak ... abis tisu berkotak2..

2. Hidu wangi-wangian- aroma terapi seperti lavendar..ross dan lain2 mampu memberi satu inspirasi yang berbeza dengan mood sbelum ni... dengan adernya bau2an yang wangi mampu meningkatan ketenangan jiwa dan rohani... 

3. Berbual @ berkongsi masalah dengan orang yang paling rapat- cepat g topup!..col kawan2 rapat ..ceriakan masalah yang sedang dialami..sebab makin dipendam perasaan tu..nnti makin teruk plak.. kurang2 nye berase lega menanggung beban tu selama ni.

4. Cintai diri sendiri- "Cintailah diri kamu sendiri sebelum kamu mencintai diri orang lain".
Jelas daripada maksud sepotong hadis ini, kita dapat memahami bahawa kita perlu mencintai diri sendiri terlebih dahulu berbanding orang lain. Diri kita yang selama ini masih pada tahap lama dalam pekerjaan perlu dipertingkatkan dengan cara yang dinyatakan di atas. Kita perlu memulakan kehidupan kita dengan ceria dan penuh dengan senyuman. 

5.Doa - Tu yang +1 tuh…sebab apa2 yang kita buat mesti selalu igt pada NYA kerana ia adalah ujian. Mudah-mudahan kita dilapangkan dada dan minda supaya dapat berfikiran waras walaupun stress.

2 comments:

  1. saya bukan hina org bawak sampah la.

    I'M JUST TELLING YOU ABOUT WHAT HAPPEN IN MY LIFE.

    *takde sikit pun niat nak kecilkan org yg bwak sampah tu.

    ReplyDelete
  2. mr swift ..OPSS terasa plak..sowie lah..sye tau..awk tak terniat pun kan...maf yew...sob..sob...sob..

    ReplyDelete